Skip to content

PRZEWAGA TRADYCYJNYCH TEORII UCZENIA SIE Prawdopodobnie wiekszosc ludzi spoza nauczycielstwa nie uswiadamia sobie

1 miesiąc ago

189 words

PRZEWAGA TRADYCYJNYCH TEORII UCZENIA SIĘ Prawdopodobnie większość ludzi spoza nauczycielstwa nie uświadamia sobie, że ich pogląd i postępowanie w sprawach wychowania uzależnione są od opisanych wyżej rodzajów teorii uczenia się, lub że w tej kwestii nie mają żadnej teorii w ogóle. Jednakże sposób, w jaki oni reagują w czasie dyskusji na tematy wychowawcze i decyzje podejmowane w tym zakresie, wskazują nieomylnie, że teorie te są raczej szeroko uznawane. Pedagodzy nie są również od nich wolni. Teorie przedstawione w tym rozdziale są w dużej mierze częścią naszej tradycji i form kulturowych. Nawet jeśli jesteśmy zawodowymi pedagogami, którzy powinni lepiej znać te sprawy, przyłapujemy się stale na tym, że wciąż wracamy do pewnych decyzji niewątpliwie opartych na przemawianiu, nagrodzie i karze lub na tzw. kształceniu formalnym. Przykładem tej tendencji jest wypadek, który zdarzył się w ostatnich czasach w szkołach jednego z wielkich miast. Badanie podstawowych sprawności dzieci wykazało, że w matematyce były one poniżej przeciętnych norm w kraju. [podobne: lista leków refundowanych dla seniorów, uczulenie na tytan, ośrodki leczenia uzależnień nfz ]

Powiązane tematy z artykułem: lista leków refundowanych dla seniorów ośrodki leczenia uzależnień nfz uczulenie na tytan