Skip to content

Przebieg prawdziwego uczenia sie – podobnie jak przebieg prawdziwej milosci – nigdy nie odbywa sie spokojnie

1 miesiąc ago

213 words

Przebieg prawdziwego uczenia się – podobnie jak przebieg prawdziwej miłości – nigdy nie odbywa się spokojnie. Nawet dobry czytelnik doznaje czasami frustracji próbując wydobyć sens z drukowanego tekstu. Jeżeli ma już za sobą niejeden sukces, przyjmie każdą nową frustrację z zaufaniem we własne możliwości. Będzie zirytowany, gdy napotka wyrazy, których nie może zrozumieć, lecz będzie uczył się wytrwałości, niepoddawania się rozdrażnieniu. Nauczyciel, który w nauczaniu opiera się całkowicie na zasadzie kary i nagrody, wie, że dzieci się uczą na skutek presji, lecz nie zdaje sobie sprawy, że presja ta powinna być wewnętrzna, to znaczy, że powinna być raczej wynikiem dziecięcych prób zaspokajania swoich potrzeb, niż tego, co dorośli uważają dla dziecka za najlepsze. Z drugiej strony nauczyciel, który uważa, że uczenie się musi być przeżyciem przyjemnym, może tak skutecznie osłonić dziecko od takich nieprzyjemnych stron rzeczywistości jak frustracja czy niepowodzenia, że właściwie uczenia się będzie bardzo mało. Pierwszy rodzaj nauczyciela nie osiąga rezultatów, ponieważ sprawia, że nauczanie jest zbyt przykre i zbyt uciążliwe, drugi również nie osiąga rezultatów, ponieważ próbuje utrzymać uczenie się wyłącznie na płaszczyźnie przyjemności. [przypisy: meble pracowniczne, usg żył kończyn dolnych, rewitalizacja pochwy ]

Powiązane tematy z artykułem: meble pracowniczne rewitalizacja pochwy usg żył kończyn dolnych