Skip to content

Ostrzeżenia lekarzy dla nieodpowiednich kierowców i ryzyko urazów z wypadków drogowych ad

4 tygodnie ago

5 words

Wykluczyliśmy dzieci (w wieku <18 lat), osoby mieszkające poza Ontario oraz osoby, które nie posiadały ważnego numeru karty zdrowia (85 pacjentów). W przypadku pacjentów z więcej niż jednym ostrzeżeniem, uwzględniliśmy tylko pierwsze ostrzeżenie w analizie. Czas zerowy dla każdego pacjenta został zdefiniowany jako dzień pierwszego ostrzeżenia, a także służył rozróżnieniu pierwszego etapu programu (obejmującego pacjentów, którzy zostali po raz pierwszy ostrzeżeni w 2006 lub 2007 r.) Od drugiej fazy programu (obejmującego pacjentów, którzy byli pierwszymi ostrzeżony w 2008 lub 2009 roku). Charakterystyka pacjentów
Dane dotyczące wieku pacjenta w momencie ostrzeżenia uzyskano z rejestru ludności Ontario, podobnie jak dane o płci i miejscu zamieszkania (sklasyfikowane jako miejskie lub wiejskie). Do sprawdzenia hospitalizacji, wizyt w oddziałach ratunkowych i wizytach ambulatoryjnych wykorzystaliśmy zweryfikowane identyfikatory w ciągu całego roku przed ostrzeżeniem.20 Diagnozy zostały ustalone na podstawie zapisów lekarzy w obszernych danych rozliczeniowych, ponieważ wskazanie każdego ostrzeżenia było niedostępne. Bazy danych nie zawierały informacji o rekordach jazdy, przebytych dystansach, statusie funkcjonalnym, używaniu leków, testowaniu sterowników, wykroczeniach drogowych, przeszłych zawieszeniach lub późniejszych decyzjach licencyjnych.
Wypadki samochodowe
Dla każdego pacjenta zidentyfikowaliśmy wypadki drogowe, które dotyczyły pacjenta jako kierowcy, i które spowodowały wizytę w oddziale ratunkowym przez pacjenta do dowolnego szpitala w Ontario, reprezentującą wszystkie dane dostępne przed i po otrzymaniu ostrzeżenia przez pacjenta. Skupiliśmy się na wizytach z powodu urazów spowodowanych wypadkami, zgodnie z kodami diagnostycznymi Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, 10-ta Rewizja (V20 do V69) .22 Uwzględniliśmy wizyty w oddziałach ratunkowych z udziałem wypadków, w których pacjent był kierowcą pojazdu mechanicznego i wykluczone wizyty w oddziałach ratowniczych z udziałem wypadków, w których pacjent był pasażerem lub pieszym. Wtórne analizy obejmowały analizę wyłączonych wizyt w oddziałach ratunkowych, a także czas (pora dnia, dzień tygodnia i porę roku), rodzaj pojazdu (samochód, ciężarówka lub inny), rodzaj wypadku (z udziałem jednego pojazdu lub wiele pojazdów) oraz stopień urazu kierowcy (przybycie do szpitala karetką pogotowia lub innymi środkami oraz pilność w trybie pilnym) .12
Autodopasowanie Crossover Design
Zastosowaliśmy projekt analityczny, w którym każdy pacjent służył jako jego własna kontrola, ponieważ losowa, oślepiona próba ostrzeżeń nie byłaby etyczna ani praktyczna. Podobnie jak w przypadku projektów typu crossover, autokorelacja eliminuje zakłócenia z powodu genetyki, osobowości, wykształcenia i innych stabilnych cech (mierzonych lub niemierzonych) 23. Podobnie jak w analizach z serii czasowych, wydłużony okres obserwacji przed i po interwencji dotyczył regresji do średnia, protopatyczna stronniczość i inne czynniki zakłócające czas. [34] Ograniczeniem naszego projektu jest to, że ostre zmiany w zdrowiu mogą zwiększać ryzyko urazu (z powodu upośledzenia związanego z chorobą) lub zmniejszać ryzyko (z powodu ograniczonej jazdy z powodu choroby ).
Rodzaj zapobiegania
Rodzaj profilaktyki został sklasyfikowany na podstawie tego, czy pacjent miał wizytę w oddziale ratunkowym w roku bezpośrednio przed ostrzeżeniem, zwany dalej interwencją poprzedzającą
[przypisy: wybielanie warg sromowych, USG tarczycy, wysiłkowe nietrzymanie moczu ]

Powiązane tematy z artykułem: USG tarczycy wybielanie warg sromowych wysiłkowe nietrzymanie moczu