Skip to content

Ostrzeżenia lekarzy dla nieodpowiednich kierowców i ryzyko urazów z wypadków drogowych ad 7

2 miesiące ago

466 words

Dane dotyczące licznika kilometrów lub samodzielnego raportowania dostarczałyby interesujących informacji, ale nie były dostępne i mogą być niewiarygodne w ocenie ryzyka związanego z prowadzeniem pojazdu.33,34 Mechanizm zmniejszania ryzyka może obejmować kombinację zmienionych zachowań związanych z jazdą, takich jak pokonywanie krótszych dystansów, jazda z większą ostrożnością i większą czujność w unikaniu poważnych zagrożeń.35 Wyniki tego badania sugerują, że ostrzeżenia medyczne mogą pomóc w zapobieganiu urazom spowodowanym wypadkami drogowymi. Dane sugerują również, że zachęty dla lekarzy do oferowania takich ostrzeżeń zwiększają ich częstotliwość. Głównym ryzykiem takich praktyk jest to, że w skrajnym przypadku mogą one skutkować utratą wolności dla pacjentów, którzy mogą być z natury bezpiecznymi kierowcami.36,37 Ontario jest pierwszym regionem Ameryki Północnej, który wprowadził takie płatności, a analizy w innych regionach być wartościowym. Ponadto potrzebne są dalsze badania dotyczące stopniowego licencjonowania (podejście analogiczne do polityki dla młodych kierowców, które pozwala na prowadzenie pojazdu tylko w sprzyjających okolicznościach) .38 Tymczasem dane sugerują, że praktykujący lekarze mogą być w stanie zapobiec poważnym urazom spowodowanym wypadkami drogowymi .
Finansowanie i ujawnianie informacji
Poglądy wyrażone w tym artykule są poglądami autorów i niekoniecznie odzwierciedlają oficjalne stanowisko Ontario Health and Long-Term Care.
Wspierane przez Kanadyjski Komitet Naukowy ds. Nauk Decyzji Medycznych, Kanadyjskie Instytuty Badań Zdrowotnych oraz Kompleksowe Doświadczenie Badawcze dla Studentów Medycyny Wydziału Medycyny Uniwersytetu w Toronto.
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Dziękujemy następującym osobom za pomocne komentarze: Arnie Aberman, Peter Austin, Steven Cummings, Allan Detsky, Bradley Efron, Richard Glazier, David Henry, Stephen Hwang, Paul Kurdyak, Malcolm Maclure, Akash Patel, Mathew Rizzo, John Staples i Therese Stukel.
Author Affiliations
Z Wydziału Medycyny Uniwersytetu w Toronto (DAR, CJY), Programu Epidemiologii Klinicznej, Instytutu Badawczego Sunnybrook (DAR, CJY, DT), Instytutu Klinicznej Oceny Naukowej w Ontario (DAR, CJY, DT), Wydziału General Internal Medicine, Sunnybrook Health Sciences Center (DAR) oraz centrum wiodącego zapobiegania obrażeniom Praktyka Edukacja i badania (DAR) – wszystko w Toronto; oraz departamenty badań i polityki zdrowotnej oraz statystyki, Stanford University, Stanford, Kalifornia (RJT).
Zwróć się z prośbą o przedruk do Dr. Redelmeier z Sunnybrook Health Sciences Center, G-151, 2075 Bayview Ave., Toronto, ON M4N 3M5, Canada.
Materiał uzupełniający
Piśmiennictwo (38)
1. Carr DB, Ott BR. Starszy kierowca dorosłych z upośledzeniem funkcji poznawczych. JAMA 2010; 303: 1632-1641 [Erratum, JAMA 2010; 303: 2357.]
Crossref Web of Science Medline
2. Jang RW, Man-Son-Hing M, Molnar FJ, i in. Postawy i praktyki lekarzy rodzinnych w zakresie oceny sprawności psychofizycznej jazdy osób starszych. J Gen Intern Med 2007; 22: 531-543
Crossref Web of Science Medline
3. Crancer A, McMurray L.
[hasła pokrewne: test integracji sensorycznej, psychoterapia bielsko biała, ośrodki leczenia uzależnień nfz ]

Powiązane tematy z artykułem: ośrodki leczenia uzależnień nfz psychoterapia bielsko biała test integracji sensorycznej