Skip to content

Ostrzeżenia lekarzy dla nieodpowiednich kierowców i ryzyko urazów z wypadków drogowych ad 5

2 miesiące ago

480 words

Analiza obejmowała wszystkie dane, więc jeden pacjent mógł mieć więcej niż jedną awarię. Wyniki wykazały zmniejszenie częstości zderzeń od wartości początkowej do kolejnego odstępu między pacjentami zarówno w fazie pierwszej, jak i drugiej. Względne zmniejszenie liczby wypadków w roku po ostrzeżeniu było spójne wśród pacjentów o różnych cechach, zaobserwowano we wszystkich podgrupach demograficznych (Tabela 2) i utrzymywało się wśród pacjentów, których lekarze mieli różne cechy (Tabela Redukcja różniła się w zależności od diagnozy (Tabela 2). Wśród pacjentów z co najmniej 5 z 20 najczęstszych rozpoznań redukcja rocznego ryzyka katastrofy wyniosła 52% (5,89 zdarzenia na 1000 pacjentów rocznie w początkowym okresie, w porównaniu z 2,80 zdarzenia na 1000 pacjentów rocznie w późniejszym przedziale; P < 0,001). Ogólna redukcja dotyczyła głównie pacjentów, którzy otrzymali ostrzeżenia prewencyjne (bez wypadków w ciągu roku bezpośrednio przed ostrzeżeniem). Obniżka była równie duża na każdym etapie programu i utrzymywała się wśród pacjentów z wydłużonym okresem wyjściowym lub po obserwacji (ryc. 2).
Charakterystyka awarii
Tabela 3. Tabela 3. Ryzyko zderzenia podczas okresu bazowego i kolejnego interwału, zgodnie z charakterystyką awarii. Względna redukcja wypadków drogowych w roku po otrzymaniu ostrzeżenia obejmowała zdarzenia o różnych cechach. Obniżka była widoczna w przypadku awarii w różnych porach dnia, tygodnia i roku (tabela 3); w przypadku awarii jednego pojazdu i wielu pojazdów; dla samochodów osobowych i ciężarowych (ale nie dla różnych pojazdów, dla których licencjonowanie często nie jest obowiązkowe lub obowiązkowe, ale nie jest egzekwowane); oraz w przypadkach, w których pacjent przybył karetką pogotowia i osobami zaklasyfikowanymi jako pilne. Żadna z podgrup nie miała ustaleń niezgodnych z tą redukcją, a porównanie ryzyka przed i po ostrzeżeniu było istotne dla wszystkich podgrup z co najmniej 400 wszystkimi zdarzeniami.
Dodatkowe wyniki
Obserwowane zmniejszenie ryzyka nie obejmowało wizyt w oddziałach ratunkowych, w których pacjent nie był kierowcą w wypadku drogowym. Częstotliwość wizyt w oddziałach ratunkowych, w przypadku których pacjent był pieszym wynosiła 1,30 zdarzenia na 1000 pacjentów rocznie w przedziale podstawowym i 1,29 zdarzeń na 1000 w następnym okresie (względna redukcja, 0%, 95% CI, -24 do 19). Częstotliwość wizyt w oddziałach ratunkowych, w których pacjent był pasażerem wynosiła 3,08 zdarzenia na 1000 pacjentów rocznie w przedziale bazowym i 3,04 zdarzenia na 1000 w następnym okresie (względna redukcja, 3%, 95% CI, -11 do 15). Liczba wizyt w oddziałach ratunkowych na depresję wzrosła z 19,15 zdarzeń na 1000 pacjentów rocznie w okresie podstawowym do 23,91 zdarzeń w kolejnym okresie (wzrost względny, 27%, 95% CI, 17 do 37).
Ciągłość relacji lekarz-pacjent
W roku następującym po ostrzeżeniu było mniej wizyt u właściwego lekarza (215 973 wizyt) niż w roku poprzedzającym ostrzeżenie (281 971 wizyt). Łącznie 28 851 pacjentów (29%) miało ograniczenie wizyt, w tym 10 259 (10%) z 0 wizytami w kolejnym roku pomimo 2 lub więcej wizyt w poprzednim roku
[patrz też: prometazyna, difenhydramina, pręty mosiężne ]

Powiązane tematy z artykułem: difenhydramina pręty mosiężne prometazyna