Skip to content

Mysl, ze uczenie sie powinno byc przyjemne, wiaze sie z przekonaniem, ze doswiadczenia szkolne sa przezyciami dobrymi

1 miesiąc ago

227 words

Myśl, że uczenie się powinno być przyjemne, wiąże się z przekonaniem, że doświadczenia szkolne są przeżyciami dobrymi. Jest ona również reakcją przeciw dawnej zasadzie, że uczenie się powinno być mozolne. Przekonanie, że uczenie się może być zabawą, znajduje duże poparcie li nauczycieli, którzy lubią patrzeć na szczęśliwe dzieci lub którzy sami znajdują radość w uczeniu się i pragną ją podzielić z innymi. Żaden nowoczesny wychowawca nie będzie się sprzeciwiał temu poglądowi, w rzeczywistości bowiem życzymy sobie, by wszyscy nauczyciele cieszyli się widokiem szczęśliwych dzieci i byli entuzjastami uczenia się. Dwie najbardziej podstawowe cechy dobrego nauczyciela to zainteresowanie się dziećmi i entuzjazm dla uczenia się. Ta zasada jednak, jak inne teorie uczenia się, może być posunięta za daleko. Nauczyciele, jak również rodzice, mogą otoczyć dziecko za daleko idącą opieką i próbować osłaniać je od myśli i przeżyć, które mogłyby je niepokoić. Jedną z charakterystycznych cech skutecznego uczenia się jest tendencja do wywoływania napięcia i niepokoju. Rzeczywiście, każdemu uczeniu się, mającemu znaczenie, towarzyszy lub co – najmniej je wyprzedza uczucie pewnego zakłopotania i niepokoju. Jeżeli rzeczywiście zachodzi proces uczenia się, oznacza to, że u osoby uczącej się następuje pewna zmiana. [hasła pokrewne: terapia resynchronizująca serca, leki recepturowe przepisy, na zdrowie po francusku ]

Powiązane tematy z artykułem: leki recepturowe przepisy na zdrowie po francusku terapia resynchronizująca serca